Translate

zondag 4 augustus 2013

The making of "Rotterdam Blues"


Rotterdam Blues

Nadat ik wat voorwerk had gedaan over een goede locatie, wilde ik de Erasmus brug weer eens gaan vastleggen. Ik had het 'blauwe uur' ervoor uitgekozen (het uur na zonsondergang en het uur voor zonsopgang), maar omdat ik op tijd wilde zijn was ik nog voor zonsondergang onderweg. Rijdend richting de Erasmusbrug (ik wilde naar de Zuid-kant) zag ik hoe mooi het warme avondlicht scheen op het nieuwe gebouw 'De Rotterdam' aan de Wilhelminapier. Ter plekke heb ik toen maar beslist mijn plannen te wijzigen. Ter hoogte van de toegang tot de Waterbus en de Spido heb ik een aantal foto's kunnen schieten. Bij het nabewerken kwam het idee om het 'blauwe uur' op een andere manier invulling te geven. Zodoende kwam deze blauwe versie van de foto tot stand. Het gekozen blauw, heb ik uit de lucht gehaald en daarmee de rest van de afbeelding gekleurd.
Ik vind het altijd weer bijzonder hoe ongeplande acties tot mooie resultaten kunnen leiden. Persoonlijk vind ik de vage reflectie van de Erasmusbrug in het gebouw 'De Rotterdam' een cadeautje in deze foto.

Deze foto bestellen als afdruk?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie. Wanneer uw opmerking als 'gepast' wordt erkend, zal het voor een ieder zichtbaar gemaakt worden.

Mvg,

Fotograaf Vincent van der Pas

Populaire berichten