Translate

dinsdag 20 augustus 2013

The Old Beamer

"The Old Beamer", Rotterdam, Nederland
Een van die dankbare onderwerpen voor zwartwit fotografie en fotografie in het algemeen zijn oude en verweerde voorwerpen en gebouwen. In dit geval kwam ik deze mooie klassieke BMW tegen bij mij in de buurt. Ik had ervoor kunnen kiezen de auto in z'n geheel op de gevoelige plaat te zetten, maar ik vond dit detailshot, compositie technisch, spannender. Daarbij komt dat hoe meer je op de foto wilt hebben, hoe meer zaken er ongevraagd ook op komen te staan. Bijvoorbeeld een andere auto op de achtergrond, of de voordeur van een huis. Zeker wanneer dat elementen zijn die heel modern ogen, haalt dat iets weg van de sfeer van de oude BMW. Nu ontstaat het idee dat deze foto ook 30 jaar geleden gemaakt had kunnen zijn. Dat heb ik door middel van de nabewerking nog versterkt met de 'vergeelde' kleur en de zachtere tonen.

De foto is als hoogwaardige afdruk te bestellen via de volgende LINK.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hartelijk dank voor uw reactie. Wanneer uw opmerking als 'gepast' wordt erkend, zal het voor een ieder zichtbaar gemaakt worden.

Mvg,

Fotograaf Vincent van der Pas

Populaire berichten